Vďaka dátam od Google, vidíme ako sa časom mení správanie obyvateľov Slovenska na internete. Čo sa týka počtu všetkých užívateľov internetu na Slovensku, pohybujeme sa na úrovni 84 – 86 percent užívateľov z celkovej populácie. Nasledovný graf nám hovorí, že najviac, až 86 percent užívateľov internetu sme na Slovensku mali v roku 2013.

Ľudia navštevujúci internet

zdroj:  Consumer Barometer with Google, Slovensko

Ľudia navštevujúci internet

Denní užívatelia internetu narástli za posledné dva roku o 8 percent (rok 2016 a 2017 až 68 percent užívateľov, pristupujúcich na internet denne).

Ľudia navštevujúci internet denne

zdroj:  Consumer Barometer with Google, Slovensko

Ľudia navštevujúci internet denne

Ešte v roku 2012 používalo len asi 14 percent ľudí „smartfón“ ako zariadenie na pristupovanie na internet. Počet týchto užívateľov skokovo narástol, a už o rok neskôr sme mali až 46 percent užívateľov pristupujúcich na internet prostredníctvom „smartfónu“. Dnes  táto skupina užívateľov predstavuje až 70 percent užívateľov. Čo však tieto čísla znamenajú? Omnoho viac užívateľov prichádza na internet prostredníctvom svojho „smartfónu“ a očakávajú rýchle a responzívne weby (pekne vykresľované weby bez nutnosti približovania). Pre majiteľov web stránok to predstavuje povinnosť mať moderný responzívny web, v opačnom prípade strácajú veľké množstvo užívateľov.

Ľudia používajúci smartphone

zdroj:  Consumer Barometer with Google, Slovensko

Ľudia používajúci smartphone

Tento graf nám ukazuje, že počet užívateľov prichádzajúci na web cez klasický počítač (desktop alebo laptop) dosiahol maximumm v roku 2013 (87 percent užívateľov) a odvtedy pozvoľna klesá na dnešnú úroveň 79 percent.

Ľudia používajúci desktop alebo laptop

zdroj:  Consumer Barometer with Google, Slovensko

Ľudia používajúci desktop alebo laptop

Nasledovný obrázok, nám ukazuje vývoj počtu užívateľov tabletov, ako zariadenia, ktoré používali na pripojenie sa do internetu. Od roku 2012 do roku 2016 sme zaznamenali stúpajúci trend (z0 4 percent na 34 percent do roku 2016), avšak už v roku 2017 sme zaznamenali dvojpercentný pokles. Celkovo sa nepotvrdila prognóza výrobcov tabletov, že by toto zariadenie nahradilo počítače  (desktopy alebo laptopy), keďže užívateľov počítačov je stále okol 80 percent (predchádzajúci graf), no naviac im na krk šliapu aj nové „smartfóny“, ktoré majú stále väčšie displeje. Nové „smartfóny“ so stále väčšími displejmi sa stávajú jedinečným univerzálnym zariadením, potrebným ako kľúče alebo peňaženka, a nosíme ich neustále so sebou. „Smartfóny“ už dávno nie sú len telefónom, predstavujú videokameru, fotoaparát, navigáciu, internet vo vačku, hernú konzolu, kalkulačku, diár, … A to všetko v jednom zariadení. Tablet sa tak stáva pre mnohých užívateľov len doplnkovým zariadením.

Ľudia používajúci tablet

zdroj:  Consumer Barometer with Google, Slovensko

Ľudia používajúci tablet

V roku 2012 až 70 percent užívateľov používalo na internet len jednu obrazovku, v nasledujúcom roku to už bolo len 40 percent a v roku 2017 to bolo len 20 percent.

Ľudia používajúci len jednu obrazovku (tablet, desktop alebo telefón)

zdroj:  Consumer Barometer with Google, Slovensko

Ľudia používajúci len jednu obrazovku (tablet, desktop alebo telefón)

Výrazne nám narástli užívatelia, ktorí používajú dve obrazovky. Ešte v roku 2012 ich bolo len 13 percent, no už v roku 2013 tento počet rapídne vzrástol až na  39 percent.

Ľudia používajúci dve obrazovky

zdroj:  Consumer Barometer with Google, Slovensko

Ľudia používajúci dve obrazovky

V dnešnej dobe už štvrtina užívateľov bežne používa tri obrazovky (telefón, laptop, tablet) na prístup na internet. Zmena užívateľského správania bola silne ovplyvnená hlavne technologickým vývojom a zlacnením internetových služieb mobilných a klasických providerov.

Ľudia používajúci tri obrazovky

zdroj:  Consumer Barometer with Google, Slovensko

Ľudia používajúci tri obrazovky

Technologický vývoj a zlacnenie nových zariadení a internetových služieb výrazne prispel k tomu, že už viac ako polovica obyvateľov Slovenska trávi na internete prostredníctvom svojho telefónu rovnaký čas ako na laptope či desktope. Je bežné, že ľudia si berú internet so sebou, na cestu, na obed, do postele,.. Hľadajú viac informácií na internete, používajú viacero aplikácií, nakupujú online,.. Pre majiteľov web stránok je dôležité pochopiť správanie návšteníkov svojej web stránky, a tomu prispôsobiť aj svoj web, aby sa dokázal zobrazovať na každom zariadení a bol dostatočne rýchly a bezpečný. Nie je nič horšie ako čakať viac ako 5 sekúnd na web, ktorý sa na telefóne nedokáže správne zobraziť a musíme ho manuálne približovať, nakoniec však z daného webu aj tak odchádzame.

Ľudia používajúci internet rovnako dlho na mobilnom telefóne ako na počítači

zdroj:  Consumer Barometer with Google, Slovensko

Ľudia používajúci internet rovnako dlho na mobilnom telefóne ako na počítači

V priemere, obyvateľ Slovenska má takmer 3 zariadenia, s ktorými sa pripája na internet.

Priemerný počet pripojených zariadení na internet na obyvateľa

zdroj:  Consumer Barometer with Google, Slovensko

Priemerný počet pripojených zariadení na internet na obyvateľa

Máte starý neresponzívny web? Chcete získať viac zákazníkov? Dohodnite si s nami stretnutie.

Chcem si dohodnúť stretnutie