Prečo moja firma potrebuje Google AdWords? (1.časť)

Online marketing a Google AdWords idú ruka v ruke.

Keď potencionálny zákazník hľadá produkt, službu, alebo informácie, kdekoľvek na svete, s veľkou pravdepodobnosťou bude hľadať na Google. Tento zákazník hľadá Vašu firmu, a AdWords Vás zobrazí, aby ste mohli byť nájdený.

Google AdWords predstavuje najefektívnejšieho obchodného zástupcu, privedie zákazníkov na Váš web, eshop, propaguje Vaše služby a produkty presne Vaše cieľovej skupine a presne v čase keď ich hľadajú. Google AdWords je nástroj, ktorý zvýši návštevnosť, propagáciu a v neposlednom rade predaj.

V dvoch článkoch Vám dám hneď 12 dôvodov ako Vaša spoločnosť dokáže profitovať z Google AdWords.

1. Vďaka Google Adwords dokážeme osloviť Vašich zákazníkov presne vtedy, keď chcú Vaše produkty alebo služby.

Každá spoločnosť bez ohľadu na odvetvie, v ktorom podniká, alebo veľkosť obratu či počtu zamestnancov, alebo veľkosti trhového podielu, chce byť nájdená na prvých pozíciach v Google. Intent marketing sa zaoberá tým ako byť videný zákazníkmi (relevantnou cieľovou skupinou), v čase keď hľadajú Vaše informácie, produkty, služby, alebo adresu či telefónne číslo Vašej firmy.

V prvom rade je nutné vedieť, že dostať sa na prvé priečky vo výsledkoch vyhľadávania na Google znamená súťažiť s web stránkami, ktoré využívajú služby SEO špecialistov s mnohoročnými skúsenosťami.

Vďaka Google AdWords, vieme prakticky okamžite zapnúť návštevnosť pre Váš web alebo eshop – teda dokážeme zobraziť Vašu správu trhu, v momente, keď hľadajú práve Váš produkt alebo službu.

2. Google Adwords Vám umožňuje spoľahlivo osloviť Vašich lokálnych zákazníkov.

AdWords ponúka možnosť lokálneho cielenia. Ak ste teda lokálna firma (kaviareň, reštaurácia, predajňa), regionálna spoločnosť (spoločnosť s viacerými prevádzkami v regióne), alebo dokonca eshop (s predajom len do určitých krajín), môžete využiť cielenie podľa lokality zákazníka, a neminiete ani cent na tých, ktorí sú mimo Vami zacielenej polohy.

cielenie podľa polohy v AdWords

AdWords nám tiež dáva možnosť podľa okruhu zacielenia – napríklad máte sťahovaciu firmu, a Váš akčný rádius je Bratislava + 20 km. V AdWords vytvoríme kampaň, ktorou oslovíme zákazníkov presne v danej oblasti, a nebudeme zbytočne míňať rozpočet na ľudí mimo Vašej zóny.

Bratislava + 20 km

Čo ak, ale predávate luxusný tovar, a Vaša klientela je prevažne v Bratislave a patrí k horným 10 percent, čo sa týka príjmov? Ako osloviť túto cieľovú skupinu? Jednoducho, vytvoríme AdWords kampaň zacielenú presne na túto cieľovú skupinu.

Bratislava horných 10 percent

3. Google Adwords umožňuje zobraziť Vašu polohu Vaším zákazníkom.

Správnym nastavením Google AdWords dokážeme zobraziť pri výsledku vyhľadávania aj polohu Vašej firmy, čím uľahčíme navigáciu Vaším zákazníkom a doslova ich dostaneme k Vám do firmy.

Atte poloha

Správnym nastavením Google AdWords dokážeme zobraziť pri výsledku vyhľadávania aj polohu Vašej firmy, čím uľahčíme navigáciu Vaším zákazníkom a doslova ich dostaneme k Vám do firmy.

4. Google Adwords dokáže zobrazovať Vaše kontaktné informácie.

Správnym nastavením Google AdWords dokážeme zobraziť pri výsledku vyhľadávania aj polohu Vašej firmy a otváracie hodiny, čím uľahčíme navigáciu Vaším zákazníkom a doslova ich dostaneme k Vám do firmy presne vo Vašom pracovnom čase.

Atte kontakt

5.Vďaka Google Adwords vieme cieliť na najvyhľadávanejšie slová na Google.

Kľúčové slová sú alfou a omegou úspechu Google AdWords.

Čím žiadanejšie kľúčové slovo (a frázy) máte v kampani, tým lepšie hodnotenie dostane reklama a tým ľahšie  bude reklama zobrazovaná Vaším zákazníkom.

Tu je príklad navrhovaných kľúčových slov pre plavecký kurz:

6. Google Adwords umožňuje zobrazovať reklamy návštevníkom Vášho webu alebo eshopu.

Určite to poznáte, na eshope si pozeráte napríklad fotoaparát, niekto Vás vyruší, zavriete stránku a venujete sa niečomu úplne inému. Dávno ste už aj zabudli, že ste si ráno pozerali nejaký eshop. Následne si čítate napríklad noviny na telefóne a v tom zbadáte ten fotoaparát z daného eshopu, ktorý ste si predtým pozerali. Toto je remarketing.

Vďaka Google AdWords, vieme vytvoriť remarketingové kampane presne šité na Váš web, či eshop. Tento druh kampane nespôsobuje obrovský nárast v návštevnosti webu, ale buduje povedomie o značke, či produkte – stále je Váš produkt na očiach návštevníka Vášho webu, čím sa dostávate do povedomia svojich zákazníkov.

Pri tejto kampani platíte za tisíc zhliadnutí, prípadne za kliknutie na daný reklamný banner. Cena za preklik môže byť vyššia ako pri inom druhu kampaní, avšak pamätajte na to, že Vaše reklamy zobrazujeme ľuďom, ktorí už prejavili záujem o Váš web či produkt. Toto sú potentionálni zákazníci, ktorých niečo vyrušilo od dokončenia nákupu, príadne registrácie (prípadne inej konverzie v závislosti od ciela danej kampane).

Príklad: máte eshop s produktmi pre bábätká. Budúci rodič klikne na Vašu reklamu a dostane sa stránku Vášho eshopu, kde máte kočíky. Prehliadač daného návštevníka si uloží cookie Vášho AdWords účtu, a tak vie AdWords zobrazovať tomuto návštevníkovi následne aj reklamy z Vašej remarketingovej kampane. Daný budúci rodič, ktorź bol na Vašom webe, si následne pozerá iný web venovaný blogovým článkom o rodičovstve a tam vidí Vašu reklamu. Následne si pozerá na YouTube videá, a aj tam vidí Vašu reklamu.

Remarketingová kampaň predstavuje krásny spôsob ako si zabezpečiť povedomie o vlastnej značke, produktoch alebo službách. Vhodnou kombináciou s ďalšími typmi kampaní, vieme vytvoriť efektívny model online marketingu, ktorý podporí nárast Vašich tržieb.

Pokračovanie nabudúce…

Chcem Google reklamu
2018-02-20T16:33:47+00:00 27 júl, 2017|ONLINE|0 komentárov

O autorovi:

Som spoluzakladateľom reklamnej agentúry Atte a neziskovej organizácie Atte ACADEMY. Denne sa venujem online reklame a neustále sa vzdelávam v oblasti online reklamy, a ďalej posúvam moje znalosti v Atte ACADEMY n.o., kde vzdelávam našich klientov. V marketingu sa pohybujem od roku 2007, kedy som pracoval v Palma de Mallorca pre HCI Internationl. Aj vďaka mojej práci, je reklamná agentúra Atte certifikovaným Google Partnerom. Za každou úspešnou reklamou a kreatívou stojí výskum a analytická práca. Poznatky analytického myslenia a spracovania Big Data som sa naučil v spoločnostiach IBM, Lenovo a Dell. Vyštudoval som Strategický manažment na Univerzite Komenského v Bratislave.
Call Now Button