Google AdWords: Správne rozmery reklám

Google AdWords nám okrem klasickej textovej reklamy a video reklamy ponúka aj grafickú bannerovú reklamu. Bannerová (obrázková) AdWords reklama má svoje špecifiká, ktoré musíme vždy dodržiavať. Nedodržanie špecifických veľkostí a rozmerov bannerove reklamy (či už animovanej alebo statickej reklamy) môže mať za následok: nenahranie reklamy do systému Google AdWords, prípadne pozastavenie a zrušenie danej reklamy v blízkej budúcnosti, a dokonca až zrušenie daného účtu AdWords.

Preto som pre Vás pripravil tento prehľadný článok, kde vidíme správne rozmery a špecifikácie aktuálne dostupných Google AdWords obrázkových reklám. Obrázkové reklamy AdWords môžu byť jednak statické, ale aj animované. Následne v závislosti od zvolenej marketingovej stratégie vieme následne implementovať CTA (call-to-action), prípadne ak je našou stratégiou budovanie povedomia značky, neimplementujeme žiadne CTA (call-to-action).

Inzerenti využívajúci obrázkové reklamy AdWords v Obsahovej sieti (Google Display Network) majú k dispozícií trh s viac ako 2 miliónmi webových stránok a aplikácií.

Ideálne riešenie je skombinovanie nápaditej idei, ktorá sleduje ciele nastaveného plánu, využívajúc očarujúci dizajn. Takáto kampaň nevyhnutne potrebuje správne nastavenie v online, využívajúc najnovšie poznatky a znalosti Google Partner agentúry.

Správne rozmery AdWords reklám

Neanimované obrázkové reklamy

  • Formáty GIF, JPG, PNG
  • Max. veľkosť 150 kB

Rozmery reklám

200 × 200 Malý štvorec
240 × 400 Zvislý obdĺžnik
250 × 250 Štvorec
250 × 360 Trojité širokouhlé zobrazenie
300 × 250 Vložený obdĺžnik
336 × 280 Veľký obdĺžnik
580 × 400 Netboard
120 × 600 Skyscraper
160 × 600 Široký skyscraper
300 × 600 Polstránková reklama
300 × 1 050 Na výšku
468 × 60 Banner
728 × 90 Leaderboard
930 × 180 Horný banner
970 × 90 Veľký leaderboard
970 × 250 Bilbord
980 × 120 Panoráma
300 × 50 Mobilný banner
320 × 50 Mobilný banner
320 × 100 Veľký mobilný banner

Animované obrázkové reklamy

  • Formát GIF
  • Max. veľkosť 150 kB

Dĺžka a rýchlosť animácie

  • Dĺžka animácie nesmie presiahnuť 30 sekúnd.

  • Animácie sa môžu cyklicky opakovať, no po 30 sekundách sa musia zastaviť.

  • Animované reklamy vo formáte GIF musia byť pomalšie než 5 sním./s.

Rozmery reklám

200 × 200 Malý štvorec
240 × 400 Zvislý obdĺžnik
250 × 250 Štvorec
250 × 360 Trojité širokouhlé zobrazenie
300 × 250 Vložený obdĺžnik
336 × 280 Veľký obdĺžnik
580 × 400 Netboard
120 × 600 Skyscraper
160 × 600 Široký skyscraper
300 × 600 Polstránková reklama
300 × 1 050 Na výšku
468 × 60 Banner
728 × 90 Leaderboard
930 × 180 Horný banner
970 × 90 Veľký leaderboard
970 × 250 Bilbord
980 × 120 Panoráma
300 × 50 Mobilný banner
320 × 50 Mobilný banner
320 × 100 Veľký mobilný banner

Reklamy vo formáte HTML5

  • Ak nepoužívate znaky ASCII, musíte použiť kódovanie UTF-8.

  • V jednom .ZIP súbore môže byť maximálne 40 súborov.

Formát: súbor ZIP obsahujúci súbory HTML, CSS, JS, GIF, PNG, JPG, JPEG, SVG

Veľkosť súboru: max. 150kB

Rozmery reklamy:

Štvorcové a obdĺžnikové
200 × 200 Malý štvorec
240 × 400 Zvislý obdĺžnik
250 × 250 Štvorec
250 × 360 Trojité širokouhlé zobrazenie
300 × 250 Vložený obdĺžnik
336 × 280 Veľký obdĺžnik
580 × 400 Netboard
Skyscraper
120 × 600 Skyscraper
160 × 600 Široký skyscraper
300 × 600 Polstránková reklama
300 × 1 050 Na výšku
Leaderboard
468 × 60 Banner
728 × 90 Leaderboard
930 × 180 Horný banner
970 × 90 Veľký leaderboard
970 × 250 Bilbord
980 × 120 Panoráma
Mobil
300 × 50 Mobilný banner
320 × 50 Mobilný banner
320 × 100 Veľký mobilný banner

Podporované komponenty:

  • prvok iFrame
  • posúvacia galéria
  • otáčacia galéria
  • galéria 360°
  • navigácia galérie
  • obrázkové tlačidlo
  • „spritesheet“

Obmedzenia:

  • Rozbaliteľné reklamy nie sú podporované.
  • Všetky obrázky použité v reklamách vo formáte HTML5 musia byť miestne obrázky (a nie obrázky z externých zdrojov) a mali by byť zároveň aj súčasťami prvkov, z ktorých sa skladá príslušný súbor vo formáte ZIP.
  • Podporované je iba webové písmo Google. Iné webové písma nie sú podporované.
  • V prípade akcií zacielenia na prostredie nie sú podporované časomiery ani viaceré možnosti ukončenia.
  • Spôsoby ukladania prostredníctvom miestnych úložísk nie je možné použiť v reklamách vo formáte HTML5.

Požiadavky na kód HTML:

Reklamy vo formáte HTML5 musia zahŕňať:

  • deklaráciu ,
  • značku ,
  • značku ,
  • metaznačku veľkosti formátu reklamy v značke . Napríklad:

Explicitné značky ukončenia (vložené značky ukončenia nebudú prijaté):

  • príklad platných značiek ukončenia: ;
  • príklad, čo nerobiť alebo .

Prípadne môžete vloženú značku SVG umiestniť do samostatného súboru.

2018-03-17T11:29:06+00:00

O autorovi:

Som spoluzakladateľom reklamnej agentúry Atte a neziskovej organizácie Atte ACADEMY. Denne sa venujem online reklame a neustále sa vzdelávam v oblasti online reklamy, a ďalej posúvam moje znalosti v Atte ACADEMY n.o., kde vzdelávam našich klientov. V marketingu sa pohybujem od roku 2007, kedy som pracoval v Palma de Mallorca pre HCI Internationl. Aj vďaka mojej práci, je reklamná agentúra Atte certifikovaným Google Partnerom. Za každou úspešnou reklamou a kreatívou stojí výskum a analytická práca. Poznatky analytického myslenia a spracovania Big Data som sa naučil v spoločnostiach IBM, Lenovo a Dell. Vyštudoval som Strategický manažment na Univerzite Komenského v Bratislave.
Call Now Button