Čo je to PPC?

Toto je otázka, ktorá trápi ešte mnoho klientov, respektíve nie sú si presne istí významom PPC, nakoľko sa im stále ponúka mnoho nevýhodných online, resp. PPC kampaní naviazaných na konkrétny web portál lokálneho magazínu, či novín alebo skupiny web portálov venovaných hlavne novinám alebo magazínom len s lokálnym dosahom s cenou veľmi nevýhodnou a najmä, že na daných lokálnych web ortáloch sa často zobrazujú aj rôzne nevhodné reklamy, často až klamlivé, s ktorými  asi žiaden pdnikateľ nechce spájať svoju firmy, či produkt alebo službu.

Čo je teda vlastne to PPC?

PPC predstavuje anglickú skratku pre Pay-Per-Click, čo v slovenčine doslovne znamená „platba-za-kliknutie“. Google AdWords uprednostňuje skôr skratku CPC (Cost-Per-Click) alebo po slovensky CZK (Cena-Za-Kliknutie). Existuje viacero systémov pre PPC kampane, avšak majoritu slovenského internetu ovláda Google. Výhoda PPC kampaní prostredníctvom Google je v tom, že si sami stanovíte svoj rozpočet, ako aj zacielenie reklamnej kampane ako aj umiestnenie reklamných bannerov na weboch podľa svojich preferencií. Nie ste limitovaný tým, žeby sa Vaše reklamy zobrazovali len na jednom webe, prípadne len na určitých weboch. Online reklama prostredníctvom Google AdWords má mnoho výhod oproti klasickej reklame, ako aj množstvo výhod oproti online reklame v lokálnom magazíne, či novinách.

Príklad online reklamy prostredníctvom Google AdWords

cielenie podľa polohy v AdWords
Bratislava + 20km
Bratislava

Výhody online reklamy prostredníctvom Google AdWords

  • relevancia – len online reklama cez Google AdWords Vám vie zaručiť, že sa Vaše reklamy budú zobrazovať práve ľuďom, ktorí sa o ne zaújmajú najviac a teda maximalizovanou relevanciou reklám sa maximalizuje pravdepodobnosť získania konverzie (kliknutia na reklamu, zavolanie k Vám do firmy, fyzickú návštevu, vyplnenie Vášho formulára na webe, vytvorenie novej objednávky a pod.)
  • reklama – len Google AdWords Vám ponúka okrem klasických textových reklám aj rozšírené textové reklamy, mnoho rôznych grafických bannerov či už animovaných alebo neanimovaných a najmä rôzne druhy videoreklám prostredníctvom samotného YouTube a partnerských webov zapojených do Obsahovej siete
  • cena – sami si určujete rozpočet na reklamu presne podľa svojich finančných možností a v súade s marketingovým plánom
  • umiestnenie – nie ste limitovaný jedným alebo malou skupinkou webov, ale sami sa rozhodnete, kde sa budú Vaše reklamné bannery zobrazovať
  • dosah – online reklamou na Google vieme zasiahnuť všetkých užívateľov internetu, nielen tých, ktorí používajú vyhľadávač Google, Youtube, Gmail, Blogger, ale aj partnerské weby ako aj vyhľadávače používajúce riešenie Google (napr: zoznam.sk, azet.sk, azet.cz a mnohé ďalšie)
  • cielenie – Vaše reklamy vieme zobrazovať práve Vašej cieľovej skupine zákazníkov, a nejedná sa len o cielenie na základe polohy, pohlavia veku, rodič alebo nerodič, ale vieme ísť omnoho hlbšie – vieme cieliť na základe záujmov, nákupných úmyslov, používaného zariadenia, alebo napríklad podľa stránky Vášho webu, ktorú navštívili, alebo napríklad na základe príjmovej skupiny do ktorej patria.
  • štatistiky – jedine online reklama prostredníctvom Google AdWords Vám vie poskytnúť kvantum relevantných dát, ktoré vieme doplniť o štatistiky návštevnosti Google Analytics, návštevnosti z YouTube Analytics, organického vyhľadávania zo Search Console a mnohé iné

Výhody správy PPC kampaní odborníkmi Atte

Reklamná agentúra Atte získala od Google prvé miesto v počte certifikovaných PPC špecialistov na počet všetkých pracovníkov za rok 2017. Tiež sme vyhrali Certifikačnú výzvu v oblasti Mobilnej reklamy. Atte pôsobí v Bratislave a Trnave, no nerobíme len PPC kampane v Bratislave a len PPC kampane v Trnave. Áno, robíme online kampane v Trnave a Bratislave, avšak pre našich klientov robíme úspešné online kampane prakticky pre celý svet, vžde presne podľa zadania a potrieb našich klientov. Keďže máme najodbornejší tím PPC špecialistov na Slovensku – vyhrali sme prvé miesto v súťaži Google – ponúkame Vám okrem tvorby a správy online kampaní (resp. PPC kampaní), aj AdWords Audit a následné opravenie Vašich už existujúcich online reklám a online kampaní, ktoré nedosahujú Vami žiadané výsledky.

Našim klientom ponúkame vždy najnovšie znalosti a úspešné praktiky, ktoré získavame samovzdelávaním priamo z Google, keďže ako certifikovaný Google Partner máme prakticky okamžite prístup k najnovším dátam a informáciam, ako aj k novým riešeniam, ktoré sa na trh dostanú až oveľa neskôr, včase, kedy ich my už máme dávno otestované.

V prípade ak požadujete kvalitu a nechcete zbytočne plytvať čas samoučením a skúšaním metódou pokus-omyl, kedy zbytočne len plytváte svoje peniaze, neváhajte a dohodnite si s nami stretnutie, prípadne si pozrite naše dedikované riešenia priamo pre Vás.

Koľko stojí online reklama?

Toto je asi najčastejšia otázka nových klientov. Viacej o cenotvorbe online reklamy nájdete v tomto článku.

Sila online reklamy a online kampaní, resp. PPC reklamy a PPC kampaní je v tom, že si Vy určíte svoj rozpočet na reklamu a cielite presne na svoju cieľovú skupinu zákazníkov. Výsledkom online kampaní je vždy mnoho štatistík, ktoré skúsený PPC špecialista vie prečítať a pripraviť Vám zrozumiteľnú analýzu, ktorá zodpovie všetky Vaše otázky ohľadom danej online kampane a následne ju vieme vyhodnotiť. Toto Vám offline reklama nedokáže ponúknuť, takisto mnoho PPC agentúr Vám nevie zodpovedať Vaše otázky na úspešnosť online reklamy, a miesto zmysluplnej analýzy Vám ponúknu len screenshoty alebo „výcuc“, ktorý Vám dokopy nič nepovie.

Ak sa rozhodnete pre online reklamu na lokálnon web portáli, vedzte, že Vaše reklamy sa budú zobrazovať len na tomto jedinom webe. Inak povedané, zbytočne obmedzíte dosah svojej online kampane práve na jeden web s otáznou návštevnosťou a z pohľadu úspešnosti Vašej online kampane – je vysoko pravdepodobné, že daný web vôbec Vaši zákazníci ani nenavštevujú, keďže ho ani nepoznajú. Výsledok takejto kampane nebude príliš úspešný. Takisto Vám inzercia na takomto portáli neprinesie požadovanú analýzu kampane nevyhnutnú pre vyhodnotenie úspešnosti Vašej online kampane.

Chcete optimalizovať svoj marketingový rozpočet a maximálne podporiť Váš predaj? Investujte do online kampane prostredníctvom Google AdWords a nie do akože PPC kampane lokálneho mini portálu, ktorý Vám neprinesie okrem minutého rozpočtu žiaden prínos. Viac o výhodách online kampane cez Google AdWords som spísal v tomto článku. Aby Vaša online kampaň prostredníctvom Google AdWords bola úspešná, hľadajte certifikovanú Google Partner agentúru. Pýtate sa aké výhody má spolupráca s Google Partner agentúrou? Prečítajte si tento článok. Ak požadujete najodbornejšiu Google Partner Agentúru na Slovensku, obráťe sa na výhercu prvého miesta v počte certifikovaných pracovníkov na celkový počet pracovníkov a neriskujte, že Vás Vami zvolená Google Partner Agentúra „šupne“ juniorovi, ktorý sa na Vašej kampani len bude učiť a narobí Vám zbytočné výdavky bez želaného efektu. Viac o najčastejších chybách neskúsených marketérov nájdete v tomto článku.

Opravíme Vaše online kampane

AdWords Audit
Atte Google PartnerAtte Google Partner s najlepším tímomAtte Víťaz Certifikačnej Výzvy Google Partners