Čo je konverzia?

Jedna z najčastejśích a najdôležitejších otázok pri nastavovaní každej online kampane znie: „Čo je Vaša konverzia?“ Inak povedané, ešte pred spustením samotnej online kampane si musíme povedať, čo danou kampaňou chceme dosiahnuť a na základe čoho ju budeme vyhodnocovať. Jednoducho povedané, konverzia predstavuje akúkoľvek aktivitu, resp. akciu, ktorú chceme aby užívateľ internetu po kliknutí na našu reklamu (či uź textovú, obrázkovú alebo videoreklamu) vykonal. V porovnaní s klasickou inzerciou sa môže zdať, že online reklama je de facto predaj, avšak nie je tomu tak. Online reklama je stále len jeden zo štyroch najzákladnejších prvkov marketingového mixu (product, price, place, promotion) a nejedná sa o predaj. Sila internetovej reklamy je v tom,ako rýchlo dokáźe vplývať na rozhodnutie užívateľov internetu, najmä vštádiu rozhodovania (v terminológii Google sa toto štádium označuje ako Do, kedy ľudia práve v danommomente hľadajú firmy ako je tá Vaša).

Čo je konverzia?

Konverzia jednoducho povedané predstavuje akúkoľvek akciu, alebo aktivitu, ktorú chceme, aby naśi cieľoví zákazníci vykonali. Ako si vytvoriť cieľovú skupinu zákazníkov a lepšie cieliť online kampane Vám poviem v ďalšom blogu. Poďme teraz na konverzie, ktoré nám AdWords ponúka.

konverzie

Rozlišujeme 4 najzákladnejšie druhy konverzií:

  • interakcia s webom – vyplenie kontaktného formulára, vytvorenie objednávky, prípadne iné akcie na webe
  • aplikácia – stiahnutie Vašej aplikácie alebo konkrétna akcia v aplikácii
  • telefonické hovory – vieme zmerať telefonáty z reklamy ale aj telefonáty z Vašej web stránky
  • offline konverzie – napríklad predávate automobily, viete, že autá cez web nepredáte a od webu a online reklamy požadujete telefonáty od zákazníkov a hlavne objednanie na skúšobnú jazdu, následne máte zaznačené jednotlivé predaje vozidiel, ktoré ste predali vo Vašom showroome zákazníkom, ktorí si online reklamu objednali vyplnením formulára na webe skúšobnú jazdu a následne kúpili auto. Tieto offline konverzie potom nahráme do Google AdWords a vyhodnotíme, ako úspešná bola daná internetová reklama

Stále existuje mnoho ľudí, ktorí nevedia hneď pri zadaní požiadavky na online reklamu (často označovanú ako PPC reklamu) definovať, ktorú konverziu chcú dosiahnuť (v prípade image reklamy na budovanie povedomia značky sú konverzie irelevantné, nakoľko pre daný typ reklamy je podstatné len maximum zobrazení). Toto je však pochopiteľné.Našim klientom vždy vysvetľujeme, akú konverziu je pre ich konkrétnu online kampaň vhodné zvoliť, aby sme dosiahli definovaný cieľ kampane a vedeli ju následne správne vyhodnotiť a predišli tak štatistickým chybám z nesprávneho spracovania a porovnania dát.

Prečo vlastne má zmysel merať konverzie?

Vždy potrebujeme za posledných 30 dní minimálne 30 konverzií, aby sme ich vedeli zmerať. Aký je teda dôvod, okrem toho, že vieme vytvoriť jednak úspešnú kampaň a následne vieme vyhodnotiť úspešnosť danej online kampane? Ak máme správne nastavené sledovanie konverzií, vieme následne zmeniť stratégiu ponúkania cien pre online kampaň z klasickej manuálnej ponuky optimalizovanej na maximum kliknutí (Cost-Per-Click) napr. na cenu za konverziu (Cost-Per-Acquisition), kedy Google AdWords platíme vlastne len za vykonanie danej konverzie a nie len za akékoľvek kliknutie. Daná zmena v stratégii ponúkania cien však nemusí mať hneď pozitívny výsledok na našu kampaň a práve preto vykonávame A/B testovanie prostredníctvom experimentov, kedy rozdelíme rozpočet a polovicu dáme na aktuálnu stratégiu ponúkania cien a druhú polovicu na nový typ stratégie ponúkania cien. Tento experiment odporúčam nechať zapnutý aspoň mesiac, a následne implementovať tú strtégiu, ktorá nám prináša viac nami želaných konverzií.

Poviete si, že ok, A/B testovanie to znie super, ale prečo ja ako zadávateľ reklamy mám platiť za niečo, čo už malo byť hneď maximálne optimalizované a funkčné pre moju online kampaň? V prvom rade si treba uvedomiť, že existuje mnoho neskúsených marketérov, ktorí robia mnoho chýb, tu v tomto článku sú tie najčastejšie. Ak chcete zo svojho rozpočtu do online reklame „vyžmýkať “ čo najviac, obráťte sa na certifikovanú Google Partner agentúru. Ak hľadáte Google Partner agentúru, ktorá má najprofesionálnejší tím v počte certifikovaných pracovníkov, Atte je správna voľba, keďže sme vyhrali v Google prvé miesto. Čo sa týka nových účtov, Google pamätá aj na to, že najmä na začiatku trvania online kampane potrebujeme počas prvých troch mesiacov optimalizovať online kampane cez rôzne experimenty, a preto Atte ako certifikovaný Google Partner ponúka na každý nový účet svojim novým klientom 120 eurový kupón, ktorý sa aktivuje ak počas 30 dní miniete aspoň 120 eur do inzercie cez Google AdWords. Takto máme preplatené od Google počiatočné navýšené výdavky na online reklamu počas prvých mesiacoch. Z vlastných skúseností viem povedať, že jednotková cena za online reklamu po troch mesiacoch môže klesnúť aj o viac ako 30 percent v závislosti od úspešnosti optimalizácie online kampane,ako aj od externých faktorov, ako je užívateľský zážitok z webu na ktorý máme spustenú online reklamu.

Našim cieľom v Atte je ponúkať kvalitu a nie kvantitu. Neustále sa vzdelávame a čerpáme nové informácie, keďže digitálny marketing sa neustále rýchlo mení. Tieto dynamické zmeny sú niekedy až tak veľké, že to čo platilo pred rokom, už dnes vôbec nemusí platiť.

Ak už máte spustené AdWords kampane, no nie ste spokojní s ich priebehom, resp. výsledkom, kontaktujte nás. Vytvoríme Vám AdWords audit, kde využívame naše neoceniteľné vedomosti a skúsenosti, ktoré žiaden automatizovaný diagnostický nástroj nedokáže nahradiť, a následne opravíme Vaše AdWords kampane k Vašej spokojnosti.

Opravíme Vaše online kampane

AdWords Audit
2018-03-11T13:51:51+00:00 18 feb, 2018|ONLINE|0 komentárov

O autorovi:

Som spoluzakladateľom reklamnej agentúry Atte a neziskovej organizácie Atte ACADEMY. Denne sa venujem online reklame a neustále sa vzdelávam v oblasti online reklamy, a ďalej posúvam moje znalosti v Atte ACADEMY n.o., kde vzdelávam našich klientov. V marketingu sa pohybujem od roku 2007, kedy som pracoval v Palma de Mallorca pre HCI Internationl. Aj vďaka mojej práci, je reklamná agentúra Atte certifikovaným Google Partnerom. Za každou úspešnou reklamou a kreatívou stojí výskum a analytická práca. Poznatky analytického myslenia a spracovania Big Data som sa naučil v spoločnostiach IBM, Lenovo a Dell. Vyštudoval som Strategický manažment na Univerzite Komenského v Bratislave.
Call Now Button