Pre mnoho firiem predstavuje vyhľadávanie podľa adresy stále výzvu, napriek tomu, že sa jedná o kľúčový element získania fyzickej návštevy klienta. Nasledovné čísla hovoria, prečo firmy potrebujú stanoviť tomuto druhu vyhľadávania najvyššiu prioritu:

  • 85 až 95 percent stretnutí sa deje na základe výhod polohy
  • použitie vyhľadávania podľa adresy pomohlo zvýšiť kampaň firmy Wendy’s o 27 percent

Avšak stále mnoho známych značiek nenájdeme vo vyhľadávaní podľa adresy. A práve to je dôvod, prečo aj menej známe značky dokážu predbehnúť silno zabehnuté a známe značky, keď sa venujú svojmu online marketingu.

Niektoré značky sú viac viditeľné vo vyhľadávaní podľa adresy ako iné

Lokalita a mapy sú de facto synonymá. Google kontroluje 95 percent trhu s online vyhľadávačmi, a preto je nevyhnutné byť videný a nájditeľný na Google Maps.

Keď si v Google Maps vyhľadáme „fast food bratislava“ vidíme, že okrem dvoch nadnárodných značiek sa nám zobrazilo aj niekoľko malých lokálnych podnikov priamo na mape a v ľavej časti obrazovky sa nám zobrazili jednotlivé podniky s ich recenziami. Na tomto príklade vidno, že nemusíme byť súčasťou nadnárodnej franchise, aby sme boli videní a získali návštevnosť.

Lokalita je zvlášť dôležitá pri spontánnych nákupoch ako napríklad cestovanie

Vyhľadávanie založené na polohe je kritické pre reštaurácie a rôzne retail predajne, kde nákupné rozhodnutia sú bežne spontánne. David Kaplan, žurnalista z Geomarketing.com, hovorí, že lokalita hrá obrovskú úlohu v rozhodovaní zákazníkov, a nielen pri voľbe reštaurácie, ale platí to aj pre iné orvetvia.

1. Prepojenie stránok špecifických pre danú lokalitu so záznamom daného obchodu na Google Maps

Ak si kliknete na dané odkazy, ktoré nám Google Maps našiel po zadaní našej požiadavky „fast food bratislava“, zistíte, že najväčší hráči odkazujú na všeobecnú homepage, ktorá nás nedokáže okamžite navigovať do danej prevádzky na konkrétnej adrese. Na proti tomu, ak si klikneme na odkaz prevádzky NYC Corner, ktorá má vysoké hodnotenie zákazníkov, vidíme, že nás prehodí na ich Facebook page, čo tiež nie je šťastné riešenie, nakoľko musíme stále prácne hľadať adresu danej prevádzky aby sme ju našli a mohli tam spraviť dobre mastný účet 🙂 Zvyšok kokurencie buď nemá vlastný web alebo nás podobne ako najväčší hráči odkazujú len na svoju homepage. Aké je teda ideálne riešenie? Musíme si uvedomiť, čo návštevník vlastne chce získať akú informáciu. Prostredníctvom Google Maps vyhľadávame cieľ našej cesty, teda adresu danej prevádzky v tomto prípade, preto očakávame, že nájdeme kontaktnú stránku danej prevádzky aj s adresou telefónnym číslom a prípadne aj fotografiou danej budovy z vonku a fotografie z vnútra prevádzky.

Ak máte viacero prevádzok, potrebujete vytvoriť aj viacero záznamov na Google Maps, aby ste tak uľahčili svojim klientom, aby Vás našli prostredníctvom svojho telefónu.

2. Oddeľte svoju identitu od identity nákupných centier

Zadajme si teraz do Google Maps „bratislava aupark fast food“ a hneď vidíme, že v Auparku sa podľa Google nachádza len Mercado a McDonald’s, čo ako vieme nie je pravda. V 21. storočí nestačí byť v top lokalite len fyzicky, ale je nevyhnutné tam byť aj v online.

V prípade ak máte viacero prevádzok, vytvorte každej prevádzke vlastný profil na Google Maps minimálne s vlastným telefónnym číslom a ideálne aj s odkazom na vlastnú podstránku firemného webu. Takto si zabezpečíte, že Vaši zákazníci k Vám budú vedieť bez problémov trafiť.

3. Reklamy vo vyhľadávaní podľa polohy sa zobrazujú aby podporili výsledky organického vyhľadávania

Vyhľadajme si „hotel strbske pleso“ a vidíme, že vľavej časti sa nám jednak zjavili reklamy, a okrem organických výsledkov (zobrazených na mape červeno-bielou infografikou) sa nám zjavili aj málo známe prevádzky (zobrazené šedo-bielou infografikou) ako napr. Vila Marína a  Turistická ubytovňa SHB. Tieto šedo-bielo znázornené prevádzky nie sú platená reklama a ich organické výsledky vyhľadávania sú tiež nízke, zobrazujú sa len ak máme dostatočne priblíženú mapu. Inak povedané, Google Maps podporuje výsledky vyhľadávania aj pre weby, ktoré nedosahujú vysokú organickú návštevnosť a nemajú platenú reklamu.

Tieto šedo-bielo vyznačené prevádzky určite nenájdete na prvej stránke výsledkov vyhľadávania na vyhľadávači www.google.sk. Iba na Google Maps ich vidíme hneď vedľa top inzerentov a webov s vysokou organickou návštevnosťou.

Ak sa Vám náš článok páčil a chceli by ste od nás dostávať naše články a dôležité informácie, nezabudnite sa dole prihlásiť na odber nášho newslettra.

Chcem si dohodnúť stretnutie